Charakteristika materskej školy                                                                                                       Materská škola sa nachádza v pokojnej zóne sídliska Petržalka v časti Dvory I. Má sedem tried. Okolité prostredie materskej školy je pekne upravené a udržiavané s trávnikmi, pešou zónou a cyklistickým chodníkom, ktoré využívame na pravidelné vychádzky a pohybové aktivity na čerstvom vzduchu, kde si deti posilňujú schopnosť chrániť svoje zdravie a predchádzať úrazom. Na uskutočňovanie výchovno-vzdelávacieho procesu v plnej miere využívame aj našu veľkú školskú záhradu s pieskoviskami, trávnatými plochami i tichými prírodnými zákutiami. Vzťah detí k prírode  prehlbujeme vychádzkami do ne- ďalekého gaštanového parku na Nobelovom námestí, Sadu Janka Kráľa z kto- rého sa dá ľahko dostať k brehu Dunaja. Pri vychádzkach do okolia  materskej školy máme výhľad na historickú dominantu Bratislavy - Bratislavský hrad, čo v plnej miere využívame na formovanie kladného vzťahu k rodné- mu mestu, poznávaniu jeho histórie a súčasnosti.                                     

Z dôvodu, že  deti trpia častými respiračnými ochoreniami, rôznymi alergiami a majú oslabený imunitný systém v našej materskej škole realizujeme projekt  „V zdravom tele zdravý duch", ktorý je zameraný na podporu zdravia detí, vedenie detí k zdravému životnému štýlu v širšom ponímaní, nielen v oblasti zdravej výživy, životosprávy, psychohygieny ale aj v oblasti:
-sociálno-emocionálnej
-environmentálnej
-psychickej
-telesnej.                                                                                                                                                                                                         Výchovno-vzdelávacia činnosť v našej materskej škole vychádza z tvorivo- humanistickej koncepcie, ktorá definuje dve základné dimenzie:
a) rozvoj osobnosti v oblasti kognitívnej - vzdelávanie, poznávanie, ktorej vrcholom je dosiahnutie tvorivosti,
b) rozvoj nonkognitívnych funkcií, mimopoznávacej charakteristiky človeka - rozvoj humanizmu. 
          Zároveň  podporuje osobnostný rozvoj detí v oblasti intelektuálnej, telesnej, morálnej, estetickej, rozvíja schopnosti a zručnosti, utvára predpoklady na ďalšie vzdelávanie. Za prioritné pokladá individuálny prístup k deťom, prípravu na život v spoločnosti v súlade s individuálnymi a vekovými  osobitosťami detí.
Doménou výchovno-vzdelávacej činnosti v našej materskej škole je viesť dieťa k tvorivosti, samostatnosti pri získavaní informácii z rôznych zdrojov.
Jednotlivé ciele zamerané na rozvoj zdravia plníme už od najmenšej vekovej kategórie. Práve najmladšie deti vedieme k správnemu fúkaniu nošteka rôznymi cvičeniami, ktoré sú rozpracované v projekte “Fúkaj, fúkaj noštek malý“. Nezabúdame však ani na pohybový rozvoj detí. Usilujeme sa o precvičenie a posilnenie chodidiel počnúc od najmladších detí, prostredníctvom riekaniek, formou zábavy, hier a projektu “Zdravé nôžky“. V spolupráci s Happy Kids uskutočňujeme s 5 – 6 ročnými deťmi oboznámenie sa so športovými aktivitami v rôznych ročných obdobiach. V zime je to lyžovanie a korčuľovanie, na jar plávanie.
V spolupráci so Základnou školou na Nobelovom námestí organizujeme v rámci prevencie pred chorobami saunovanie detí.  Okrem toho majú deti možnosť zúčastniť sa rôznych aktivít zameraných na rozvoj environmentálneho cítenia prostredníctvom projektu „Náš zelený svet“.
Nezabúdame však ani na deti, ktoré sú talentované v rôznych oblastiach. Naša materská škola rozvíja talent detí v oblasti výtvarnej výchovy formou krúžku „Malí maliari“. V dnešnej dobe omnoho viac platí koľko jazykov vieš, toľkokrát si človekom. Nezabúdame ani na toto príslovie a ponúkame našim deťom kurz anglického jazyka. Pre deti, ktoré sú pohybovo nadané ponúkame krúžok gymnastiky a futbalový krúžok. Taktiež majú deti v našej materskej škole možnosť navštevovať vedecký krúžok.
V rámci spolupráce s rodičmi realizujeme rôzne spoločenské podujatia športového a kultúrneho  charakteru ako sú: spoločné tvorivé dielne, besiedky, športovo-zábavné popoludnia, spoločné stretnutia, poskytujúce priestor na vzájomné rozhovory, v ktorých rodičia často vypovedajú o požiadavkách a potrebách, ktoré  motivujú rodičov k zapájaniu sa do diania materskej školy.